Repair Café-Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Repair Café KWB Reet

artikel1 Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

1.    Aanbieder: natuurlijk persoon die een goed ter herstelling aanbied aan de organisatie.
2.    Organisatie: K.W.B. Reet die onder de naam van “Repair CafĂ©â€ de herstellingen laat uitvoeren door een reparatiedeskundigen.
3.    Repair cafĂ©: plaats vastgesteld door de organisatie waar de herstellingen worden uitgevoerd.
4.    reparatiedeskundigen: natuurlijke personen die de aangeboden goederen zullen trachten te herstellen.
5.    Goed of goederen zijn aangeboden apparaten zoals machines, electronica, kleine huishoudtoestellen met lichte defecten.

Artikel 2 De prijs

1.    De activiteiten van het Repair CafĂ© worden gratis en op vrijwillige basis uitgevoerd door de aanwezige reparatiedeskundigen.
2.    Kosten voor onderdelen, hulpmiddelen, communicatie en speciale gereedschappen of applicaties zullen direct aangerekend en afgerekend worden.
3.    Bij eventuele bestelling van onderdelen zal een voorschot gevraagd worden van 75%
4.    Een vrijwillige bijdrage wordt zeer op prijs gesteld.

Artikel 3 Verantwoordelijkheid

1.    Bezoekers die kapotte voorwerpen aanbieden ter reparatie, doen dat op eigen risico.
2.    Noch de organisatoren van het Repair CafĂ©, noch de reparatiedeskundigen zijn aansprakelijk voor schade als gevolg van verstrekte reparatieadviezen of instructies, voor schade aan de ter reparatie aangeboden voorwerpen, voor gevolgschade of voor andere schade die het gevolg is van activiteiten van het Repair CafĂ©.
3.    Noch de organisatie, noch de reparatiedeskundigen is verantwoordelijk voor schade, gevolgschade of verlies tijdens of na herstelling.
4.    Noch de organisatie, noch de reparatiedeskundigen zijn verantwoordelijk bij het niet herstellen van het goed.

Artikel 4 Veiligheid

1.    Goederen waarvan wordt aangenomen dat de veiligheid voor de reparatiedeskundigen en of gebruiker niet gegarandeerd is worden niet hersteld.
2.    De reparateurs behouden zich het recht voor om bepaalde voorwerpen niet te repareren.

Artikel 5 Uitsluitingen

1.    Volgende goederen worden uitgesloten voor herstelling; wasmachines, droogkasten, airco's, TV's, Videorecorders, PC's, laptops, gsm's.
2.    Goederen binnen de wettelijke garantieperiode worden niet hersteld.

Artikel 6 Garantie

1.    De organisatie en de reparatiedeskundigen geven geen garantie op de met hun hulp uitgevoerde reparaties en zijn niet aansprakelijk als voorwerpen die in het Repair CafĂ© zijn gerepareerd, thuis toch niet blijken te functioneren.

Artikel 7 Uitvoering

1.    Reparaties worden zo veel mogelijk uitgevoerd door de bezoekers zelf, zo nodig met hulp van de aanwezige reparatiedeskundigen.
2.    De reparatiedeskundigen zijn niet verplicht om gedemonteerde apparaten die niet gerepareerd kunnen worden, weer in elkaar te zetten.
3.    Om lange wachttijden te voorkomen, wordt bij drukte maximaal Ă©Ă©n kapot voorwerp per persoon bekeken. Voor een volgend voorwerp sluit de bezoeker weer achter in de rij aan.

Artikel 8 Afvalbeheer

1.    De bezoekers van het Repair CafĂ© zijn zelf verantwoordelijk voor het netjes en milieubewust afvoeren van kapotte voorwerpen en hun afval.